lördag 16 december 2017

Snabba puckar!

Denna vecka har träningen gått väldigt bra, cardion på morgonen har blivit betydligt roligare då jag inte nu behöver ha lurar och musik utan i stället så får käften glappa medans jag då och då har turen med att träffa E och hennes hälft på gymmet. En 20-30 min på trappmaskinen försvinner i ett naffs när jag har någon att prata med och de blir en betydligt bättre start på dagen. 
Passen har varit rätt stressade i veckan då jag lägger de tidigt på morgonen innan skola och jobb och för att vi ska få en icke stressad morgon tillsammans när E vaknar och vi kan bara äta, se julkalendern (även om jag tycker den är usel i år) vi hinner liksom starta dagen lugnt tillsammans. Jag hinner rulla ut mattan och köra 10-15 min flow på mattan och få rörelse i ryggraden. Har oxå skrattat för mig själv då jag sa i somras att jag vill köpa en bil, nu har jag tillgång till bil plötsligt typ varje dag men väljer ändå att gå för ju mer jag går ju mindre problem har jag i nacken och ju mer jag går ju mer släpper jag jobbet när jag ska sluta och gå hem. De tar inte alls lång tid och de gör mer nytta än att jag sätter mig i en bil. Sedan har jag en väldig tendens som sagt till att tycka att jag är lat om jag kör bil;) 
Detta är INTE något jag anser om andra men för mig själv så är de så;) 
Varit mycket att tänka på i och med slut sprut inför julen och mer drag i butiken, samtidigt som man jobbar rätt mycket själv och vill ge all sin energi till kunderna, då är de liksom slut när man stänger och ska gå hem efter 9 timmar och då är luften underbar!!! Jag bara ler när jag får stänga och andas frisk luft igen. Svårt att förklara för folk som inte jobbat i serviceyrke hur trött man kan vara mentalt efter en säljdag. De är otroligt givande att hjälpa kunder och de kan ge massor tillbaka. 

Har klurat på få in fler muskelgrupper oftare i veckan för att minska setantalet och istället få en muskelgrupp att få jobba 2 ggr på varje vecka. Passen mina blir korta, de är helt enkelt för att få i hop det i min vardag, 30-45 min. När jag gymmar på morgonen är jag sjukt osocial men när jag kör cardio å är fast på samma position, då kan ja allt va trevlig;) 
I dag så blev de att åka på UPC, emmy fick följa, hon lekte en stund på hopp och skoj tills hon slog sig i benet och fick sedan sitta med paddan och vila medans vi gymmade lite rygg. SÅ SKÖNT att hon får följa med in, hon sitter ju som ett ljus och bara spelar på en pall och det är guld att kunna få träna och kunna åka alla tillsammans. Sedan fick hon avsluta med en groda i deras kafé med tanke på händelsen och med tanke på att hon van i hinderbanan mot marcus;P 

En bra träningsvecka, korta pass som sagt och längtar efter ett pass utan stress, därför har benpasset fått vänta för de kräver mer energi och behöver få till ett bra pass där då jag vill utveckla styrka i benen, träna med fylld mage och bra energi. Så jag siktar på i morgon! Jag har haft turen att när jag inte hunnit med att fixa matlåda fått lyxa till och gå ut och äta lunch med E, de händer typ aldrig att jag äter ute på jobbdagar så de var verkligen en guldkant på min fredag med massor av babbel och en längre lunch. Underbart att få komma utanför jobbet en stund, jobbdagen blir i och med de så sjukt mycket bättre. 
Veckan har även bestått av underställ.. så trivs man! 
När tiden kan vara stressad så gäller de att ta vara på sömnen, den är ovärderlig. Vara noga med stunder på mattan, vara noga med att träffa människor som ger energi och som man bara mår bra av i dess sällskap, säga nej till vissa och vissa saker. Vad kostar, vad ger, en balansgång hela tiden då man varit på väg att bli utbränd. Gäller hela tiden att lyssna till vad man behöver. Jag vet att jag behöver mina vänner sjukt mycket och jag vet att de behöver mig. De är en härlig känsla, mina morgnar fylls av kärleksfulla sms, vi hörs, kollar av varann, hur landet ligger, vi hinner inte ses alltid men vi hörs hela tiden och underhåller vänskapen! 
Mina diamanter!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...